F.A.Q.

ALGEMEEN

Ik heb een vraag, klacht, suggestie of compliment?
Voor al deze zaken kunt u ons bereiken rechts onderin u scherm in de chat, via onze contactpagina, telefonisch via +31 (0)115 700502 of mail naar info@rentic.nl.


BESTELLEN

Hoe lang is de huurperiode?
De huurperiode is 1 kalenderdag, u betaald dus ook per aangegeven kalenderdag. In overleg kan met ons worden afgesproken of u het product de dag ervoor al kunt komen ophalen of dat wij het de dag ervoor komen leveren. Ditzelfde geld voor het retourneren/ophalen.  

Moet er borg betaald worden?
Onze producten vertegenwoordigen een aanzienlijke waarde. Daarom vragen wij van particuliere klanten en bedrijven, welke geen rekeningklant van ons zijn, een borgsom. De hoogte van de borgsom staat gelijk aan 1 dag verhuur van het product. 

Waarom de optie bezorgdienst soms niet selecteren is?
Voor sommige producten hebben wij gekozen deze optie niet aan te bieden om de kwaliteit van het product te kunnen garanderen.

Privacy verklaring
Rentic.nl, gevestigd te Terneuzen, is verantwoordelijk voor het correct verwerken en veilig opslaan van u privacy gegevens. Hoe wij daarmee omgaan kunt u hier lezen Privacy verklaring


LEVERING

Zelf afhalen
U kunt de gehuurde producten zelf af komen halen op onze vestiging in Terneuzen, het adres en de openingstijden vindt u hier

Standaard levering van de door u gehuurde producten?
Om kwaliteit en service te garanderen maken wij gebruik van pakketdiensten of onze eigen koerier. U kunt bij bestellingen voor 17:00 er vanuit gaan dat u de volgende dag tussen 09:00 en 17:30 uw producten in ontvangst kan nemen. Voor maatwerk of snellere levering kunt u contact met ons opnemen en wij zoeken voor en met u naar een passende oplossing.

U heeft uw gehuurde producten zo spoedig mogelijk nodig?
Indien de door u benodigde producten per direct beschikbaar zijn, proberen wij deze nog dezelfde dag bij u te krijgen. Voor maatwerk of snellere levering kunt u contact met ons opnemen en wij zoeken voor en met u naar een passende oplossing.

Hoe laat worden mijn producten geleverd / opgehaald?
Bij levering door een derde partij kunt u contact opnemen om te informeren naar de leveringstijd. Als u uw producten komt ophalen houdt dan rekening met de openingstijden van onze afhaal locatie.

Wat kost een levering?
Afhankelijk van het door u gekozen type levering kunnen er kosten in rekening gebracht. De hoogte van deze kosten zijn vermeld op uw factuur.

Waarom is de optie bezorgdienst soms niet selecteren?
Voor sommige producten hebben wij gekozen deze optie niet aan te bieden om de kwaliteit van het product te kunnen garanderen.


GEBRUIK EN TIJDENS DE HUUR

Wat doe ik met de verpakking?
Bewaar tijdens de huurperiode altijd de verpakking. Zo kun je de apparatuur na afloop van de huur veilig retourneren. Soms, bijvoorbeeld bij langere huurperiodes, kan deze alleen in de weg staan. In zo’n geval is het wellicht handig om de verpakking door ons tijdelijk retour te laten nemen. Neem in dit geval contact met ons op hierover.

Hoe wordt de apparatuur aangeleverd?
Wanneer je hardware bij ons huurt kun je er direct mee aan de slag. Meestal wordt deze in de originele doos of stevige verpakking geleverd. Op de bijgeleverde pakbon vind je een volledig overzicht van de accessoires die worden meegeleverd. Mocht je specifieke extra’s nodig hebben (bijvoorbeeld een laptoptas of andere accessoires), neem dan contact met ons op.

Wat te doen bij schade, verlies of diefstal?    
U bent als huurder verantwoordelijk voor schade, verlies of diefstal van de materialen gedurende de huurperiode. Vanaf het moment dat u de materialen bij ons komt ophalen totdat de materialen weer door u zijn teruggebracht.  Indien wij de materialen bezorgen en ophalen of installeren op locatie, bent u verantwoordelijk vanaf het moment dat wij de gehuurde materialen hebben afgeleverd of hebben geïnstalleerd, totdat wij de gehuurde materialen weer komen ophalen/afbouwen. Als wij de materialen weer komen ophalen dienen alle materialen compleet en in dezelfde staat klaar te staan, zoals wij het ook hebben achtergelaten.


EINDE HUURPERIODE

De huurperiode is bijna verlopen. Wat nu?
Retourneren of verlengen. Verlengen van de huur: Heb je de apparatuur langer nodig dan vooraf gepland? Dan bieden we je altijd de optie om de huur te verlengen, zolang dit mogelijk is. Dit kan al vanaf 1 dag. Bovendien krijg je korting op de huur wanneer de nieuwe looptijd langer is dan de oorspronkelijke.

Kan ik de apparatuur overnemen?
In sommige gevallen is dit mogelijk. Vraag naar de overnameprijs van de gehuurde apparatuur. Eventuele toevoegingen of andere aanpassingen zijn bijna altijd mogelijk.


Moet ik de data die op de gehuurde apparatuur wissen?
Aan het einde van de huur, geeft u de apparatuur in de oorspronkelijke staat aan ons terug. Dit betekent in ieder geval dat u zelf zorgdraagt voor de verwijdering van uw eventuele data op gehuurde gegevensdragers. Ook kunt u ervoor kiezen om dit door ons te laten uitvoeren tegen een vergoeding, deze optie kunt u kiezen bij de producten zelf als u een bestelling plaatst of neem contact met ons op als u dit in een later stadium bedenkt.