Verhuurinformatie

Op deze pagina leest u de belangrijkste verhuurinformatie. Klik op een van de onderstaande links om direct naar het juiste artikel te gaan.

Zelf ophalen en retourneren | Transport | Op- en afbouw | Technisch personeel |Online bestellen | Huurperiode  | Betaalprocedure | Verzekering | Algemene voorwaarden | Privacyverklaring (AVG) |


Zelf ophalen en retourneren

Wilt u de gehuurde apparatuur zelf ophalen en retourneren? Bij Rentic.nl kunt u gereserveerde materialen ophalen en retourneren op maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 17.30 uur en op zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur. U parkeert voor de deur van ons magazijn en we helpen u met het in- en uitladen van de gehuurde materialen. U bent van harte welkom bij onze vestiging in Terneuzen. 

Gereserveerde materialen kunt u ophalen en retourneren op een vooraf afgesproken tijdstip. Het tijdstip wordt per e-mail of telefonisch afgesproken.

Indien de apparatuur te groot is om vervoert te worden in een reguliere personenauto geven wij dit vooraf aan. Een aantal van onze materialen kunnen in een grote auto vervoert worden.

Liever het transport door ons laten verzorgen?
Lees hieronder meer over transport.


Transport

Wij verzorgen graag het transport van de gehuurde materialen. Bezorgen en ophalen doen wij op de door u gewenste locatie. Geef bij uw bestelling of offerte aanvraag aan dat u gebruik wilt maken van onze bezorgdienst.

Transportkosten voor regio Zeeuws-vlaanderen beginnen vanaf 25 euro en daarbuiten vanaf 50 euro. Vervolgens wordt er op basis van uw locatie een km heffing betaald. De kilometers worden als volgt berekend: 4x een enkele afstand vanaf postcode 4538 AN naar de postcode van het afleveradres (een retourrit voor het bezorgen van de spullen en een retourrit voor het ophalen van de spullen).

Transport is mogelijk op maandag t/m zaterdag. Vooraf bespreken wij met u de datum en het tijdstip voor het bezorgen en ophalen. Dit doen wij telefonisch of per e-mail. In overleg en tegen een toeslag is het ook mogelijk om uw transport te verzorgen buiten bovenstaande tijden. Neem hiervoor contact op

Ons transport dient tot 25 meter van de locatie te kunnen komen. Als de locatie moeilijk te bereiken is dan dient dit van te voren aangegeven te worden. Indien de locatie niet op de begane grond ligt, dan moet de locatie in ieder geval met een lift te bereiken zijn. Is er ook geen lift aanwezig? Geef dat ook van te voren aan. Eventuele parkeerkosten worden op nacalculatie doorberekend.

Al onze materialen en apparatuur wordt aangeleverd in kratten, flightcases of transporthoezen. Deze goederen blijven op het afleveradres achter. Zorg ervoor dat deze goederen veilig, netjes en droog opgeslagen worden.

Bij het ophalen van de materialen/apparatuur dient alles op dezelfde manier en locatie klaar te staan, zoals u deze van ons ontvangen heeft. Dit betekent dat alle gehuurde materialen transportklaar moet staan, zodat wij de materialen direct kunnen meenemen en inladen. Indien de gehuurde materialen niet transport klaarstaan en wij extra werkzaamheden moeten uitvoeren zoals afbouw of het opnieuw oprollen van bekabeling, dan worden hier extra kosten voor in rekening gebracht. Dit willen wij uiteraard voorkomen en daarom vragen wij u ook om onze materialen zorgvuldig en op tijd klaar te zetten.

Liever transport inclusief op- en afbouw service?
Lees hieronder meer over op- en afbouw


Installatie service

Onze medewerkers komen alle gehuurde materialen graag bezorgen, opbouwen/installeren, afbouwen en ophalen. We vertrekken pas als alles werkt. Ook krijgt u een korte en duidelijke uitleg, zodat u de gehuurde materialen eenvoudig zelf kunt gebruiken, aanzetten en uitzetten.

Geef bij uw bestelling of offerte aanvraag aan dat u gebruik wilt maken van onze installatie service. U kunt alleen van onze installatie service gebruik maken indien wij ook het transport verzorgen. Omdat wij alles voor u regelen kunt u zich bezig houden met de overige voorbereidingen van uw evenement.

De datum en het tijdstip wordt vooraf en in overleg met u besproken per telefoon of e-mail.

De kosten voor de installatie service bedragen € 99,- per uur per medewerker. De prijs wordt achteraf aan u doorberekend. Wel kunt u contact met ons opnemen als u graag een schatting wilt van de installatie kosten die op uw order van toepassing zijn. Alsnog is dit soms lastig in te schatten en daarom worden de kosten pas achteraf in rekening gebracht, zodat dit het eerlijkst is voor de klant en voor onszelf. 

Het installatie tarief van € 99,-per uur geldt op maandag t/m zaterdag gedurende onze openingstijden. In overleg is installatie buiten deze tijden mogelijk. In veel gevallen wordt hier een toeslag voor gerekend. Neem hiervoor contact op

Wilt u dat er een technicus aanwezig is tijdens uw evenement?

Lees hieronder meer over technisch personeel


Technisch personeel

Onze technische medewerkers verzorgen de bediening en werking van de gehuurde apparatuur, zodat u hier geen omkijken naar heeft.

De kosten voor een technicus bedragen € 99,- per uur. De totaalprijs wordt per project bepaald. Voor sommige dagen en tijdstippen wordt een toeslag gerekend. U wordt hierover vooraf geïnformeerd.


Online bestellen

Huur eenvoudig apparatuur via onze online verhuurshop. Nadat u de materialen via onze verhuurshop heeft besteld ontvangt u binnen 5 minuten een orderbevestiging per e-mail. Binnen 24 uur, op werkdagen, nemen wij per e-mail of telefonisch contact met u op voor het afspreken van bezorg/ophaaltijden of afhaal/retourtijden. Hierna volgt de betaling en levering. 

Heeft u telefonisch of via ons contactformulier een offerte aanvraag gedaan? Dan ontvangt u binnen 24 uur, op werkdagen,  een gespecificeerde offerte per e-mail. Zodra u de offerte accepteert wordt de apparatuur definitief gereserveerd. Als de offerte geaccepteerd is ontvangen wij een bevestiging en is de reservering definitief. Hierna volgt de betaling en levering.

Lees meer over betaling

Advies of vragen?
Advies nodig op het gebied van IT-apparatuur of vragen over onze producten? Bel +31 (0)115 700502 of stuur een e-mail naar info@rentic.nl


Huurperiode

U huurt en betaald per kalenderdag. Geef bij uw online bestelling de gebruiksdagen aan. In overleg kunnen materialen een dag van te voren bij ons opgehaald of op locatie geleverd worden. Terugbrengen of ophalen kan ook op de dag na de gebruiksdag(en), behalve op zondag. In overleg kunnen gehuurde materialen buiten de openingstijden opgehaald en teruggebracht worden bij ons magazijn. Dit is ook mogelijk voor bezorgen, installeren en ophalen. Onze reguliere openingstijden zijn maandag t/m Vrijdag van 09.00 tot 17.30 uur en Zaterdag van 09.00 tot 17.00.

Weekend
Wilt u materiaal huren op zaterdag of zondag? Dat is mogelijk. Materialen die u op zaterdag huurt/gebruikt, haalt u vrijdag of zaterdag bij ons op. Als u heeft gekozen voor onze transport en/of op- en afbouw service, dan wordt alles in dit geval ook op vrijdag of zaterdag geleverd. Maandag brengt u de materialen weer terug of wij halen alles op. 

Op zondag apparatuur huren/gebruiken? Op zaterdag haalt u de materialen bij ons op of wij komen zaterdag langs voor levering op locatie. Maandag brengt u de materialen weer terug of worden de materialen weer door ons afgebouwd/opgehaald.

Tijden worden vooraf en in overleg met u besproken. Telefonisch of per e-mail.


Betaalprocedure en betaalmethodes

Zodra u een definitieve orderbevestiging heeft ontvangen of u een offerte geaccepteerd heeft, ontvangt u van ons de factuur per e-mail. Wij hebben de volgende betaalmethodes:

1. Veilig online betalen 

U kiest tijdens de bestelling voor één van onze online betalingsmogelijkheden. Hier kunt u kiezen uit verschillende betaalmethodes via iDEAL. Deze brengt u vervolgens in een veilige online betaalomgeving. Betalingen dienen minimaal één dag voorafgaand aan de afleverdatum te zijn voldaan om (uit)levering te garanderen.

2. Op factuur

Bedrijven die in het verleden met ons zaken hebben gedaan mogen achteraf op rekening betalen. U ontvangt de factuur als PDF-bestand per e-mail. Het bedrag maakt u rechtstreeks over naar onze bankrekening. De betalingstermijn bedraagt 14 dagen. In overleg kunt u als nieuwe zakelijke klant ook op rekening betalen. We zijn ons bewust dat veel middelgrote en grote bedrijven een betalingstermijn hanteren van 30 dagen waarvan in veel gevallen niet kan worden afgeweken in overleg met ons kan er dus van de 14 dagen worden afgeweken.


Verzekeringen

Na het accepteren van onze algemene voorwaarden mag de verhuurder er stilzwijgend vanuit gaan dat u als huurder volledig verzekerd bent voor de gehuurde materialen en de hierbij geldende nieuwprijs. U bent als huurder verantwoordelijk voor schade, verlies of diefstal van de materialen gedurende de huurperiode. Vanaf het moment dat u de materialen bij ons komt ophalen totdat de materialen weer door u zijn teruggebracht.

Indien wij de materialen bezorgen en ophalen of installeren op locatie, bent u verantwoordelijk vanaf het moment dat wij de gehuurde materialen hebben afgeleverd of hebben geïnstalleerd, totdat wij de gehuurde materialen weer komen ophalen/afbouwen. Als wij de materialen weer komen ophalen dienen alle materialen compleet en in dezelfde staat klaar te staan, zoals wij het ook hebben achtergelaten.

Vraag bij uw verzekeraar naar de mogelijkheden. Bijvoorbeeld of u een eenmalige evenementen verzekering kunt afsluiten. Wij kunnen u helaas geen verzekering verstrekken als verhuurder. Voordat u bij uw verzekeringsmaatschappij gaat informeren raden wij aan voorafgaand contact met ons op te nemen, zodat wij u kunnen voorzien van de benodigde verzekerde waarde.

Uiteraard gaan wij er gewoon vanuit dat u al onze materialen netjes en met gezond verstand gebruikt. De kans dat er dan iets fout gaat is minimaal!


Algemene Voorwaarden

Op al onze offertes en aanbiedingen zijn onze Algemene Voorwaarden van toepassing. Op deze Algemene Voorwaarden is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Vragen over onze Algemene Voorwaarden? info@rentic.nl
Bekijk hier onze Algemene Voorwaarden


Privacyverklaring AVG

Rentic.nl, gevestigd te Terneuzen, is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in deze privacyverklaring. Voor specifieke vragen en/of opmerkingen ten aanzien hiervan kan contact via email worden opgenomen met info@rentic.nl

Bekijk hier onze Privacyverklaring